Mot norr, men först...

Dag 26.
Åkte hem igår för att vara med barnen och jobba lite...
Men först tog vi en liten omväg till Billdal /Göteborg för att hämta min nya kajak.
Det blev en TideRace Pace 17 Tour i hardcore utförande, levererades av Mikael på SeaKayak Billdal.
Den ser väldigt fin ut och verkar välbyggd.
Har bara hunnit prova den en liten stund ännu.
Annars blev det en långdusch och tvätt av  kläder mm.
Dagens Händelse.
Träffa mina fina barn.

Dag26-30
Barn, tvätt och jobb.

Dag30
Jag åkte och hämtade mina dotter direkt efter jobbet, så styrde vi mot Blekinge.
Var i kajakerna ca 21.30
Vi paddlade bara en kort bit för att hitta en ö att sova på.
Även denna natt under bar himmel.
Dagens händelse
Mörkerpaddling med Linnea.

Dag31
Lugn start och ordentlig frukost.
Paddlade sedan lugnt och fint förbi Ronneby, men sedan tog det lite stopp rund den udden som ligger helt öppen för vind och vågor.
Linnea var lite sliten och det fanns ingen anledning att chansa.
Dagens händelse
Sova i en kohage med nyfikna kor.
Vi lagade "äpplepaj" i kohagen.

Dag32
Tidig start ca 05, för att komma förbi udden.
Linnea är sliten, men tar vågorna utan några problem... Pappa är imponerad!
Frukost på en ö när vi vaknat till.
Lunch med utsikt över Karlskrona.
Stannade på Arkö och tittade på en spiral.
Sov på en ca 1 timme från Karlskrona
Dagens händelse.
Linnea imponerande i vågorna
Linnea trött =)

Dag33
Lugn start och sedan paddlade vi in till ett bad på Saltö.
Jag tog en taxi för att hämta bilen då Linnea skulle hemåt igen =(
Kändes tråkigt att fortsätta.
Paddlade ut mot Tjurkö (?) snett över farled mm
Ordentligt med vågor och vind i sidan, men värst är ju omdömeslösa båtförare.
Ville gå så att jag hamnade i lä för eftermiddagen, funkade fint och jag var snart i Torhamn.
Var en lugn kväll så jag paddlade runt och sov i Sandhamn tror jag.
Dagens händelse
Linnea åkte hem
Rundade Torhamns udde.

Dag34
Start i fuktiga kläder, svettiga kläder hinner ju inte torka när man kommer fram sent.
Hade inte kollat något lämpligt mål, var bara glad att jag var på Östkusten.
Blåste och regnade som fan ett tag... Härligt.
Hamnade i Järnsida /Gate udde, en liten sommarstugehamn.
Dagens händelse
Havsörnar
Småsälar

Dag35
Norrut... Så skönt.
Vädret har varit riktigt bra på östsidan.
Siktade på Kalmar, eller på att passera, för några städer vill jag inte sova i.
Sov en gång under en bro i centrala Göteborg när jag paddlade från Medevi till Alingsås. Det var en natt att minnas om jag hade haft något minne.
Tog iaf en liten kanal igenom Kalmar och lunchade på Sibylla som låg väldigt lämpligt.
Passade även på att handla mat på Hemköp, undrar vad folk tänker om en... Jag hade flytvästen på mig, men inga skor, jag har inte rakat mig sen starten och jag luktar nog inte jättegott.
Vidare under den lille bron och hamnade i ännu en hamn i Revsudde.
Dagens händelse
Fin kanal genom Kalmar
Ännu en bro.

Dag36
Sovmorgon
Äntligen ägg till frukost igen.
Fick ett mail från Lennart /HBB som undrade hur det går.
Jag har väl egentligen bestämt mig för att bryta detta försök...
Och detta av den enkla anledningen att jag tycker att det är för tråkigt.
Jag har väl egentligen tiden, men nu känns det nästan bara tråkigt att sätta sig och paddla på morgonen.
Egentligen tappade jag väl lusten redan i Skåne, tänkte väl att det skulle vara tråkig paddling där...men inte så sjukt enformig.
Det finns ingen riktig utmaning för utom då distansen /monotonin, eller jo, det är ju såklart en riktig djävla utmaning att paddla hela kusten.
Jag vill ha lite mer kul helt enkelt, mer variation.
Så det meddelade jag honom... Men vem vet, jag ska åtminstone paddla upp till St :Anna tänkte jag och kanske lusten kommer tillbaka under tiden.
Så jag gör väl härmed några glada, några skadeglada och någon förvirrad själ besviken.
Sover på en ö strax intill Vållö norr om Mönsterås.
Dagens händelse
Meddelade HBB...
Sover i närheten av ett pappersbruk.

Fridens //Dag

Kommentarer

  1. Förstår att du tycker det är enforgigt. Halland och Skånekusten är enformig när man inte kan följa kusten utan genar till nästa udde långt borta.

    Men nu har du i vart fall snart fin skärgård att se fram emot.

    Hoppas du får motivationen tillbaka. Det hade varit kul att träffa dig när du passerar Stockholm.

    Ha det bra. Magnus Raask

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Magnus
      Får göra dig besviken, men lusten att fortsätta infinner sig icke... Får se vart vi träffas nästa gång.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Min Tur...

Som sagt... Då är jag på väg.